Eerste verslagje: Aftellen! - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Willeke Sambeek - WaarBenJij.nu Eerste verslagje: Aftellen! - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Willeke Sambeek - WaarBenJij.nu

Eerste verslagje: Aftellen!

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Willeke

26 Maart 2015 | Nederland, Vessem

Hallo allemaal!
Het aftellen is begonnen! Nog een paar nachtjes slapen en dan gaat het avontuur beginnen! Dan ga ik, samen met Manouk en Marijke, beginnen aan de reis naar Indonesië. Spannend, maar ook super leuk! En wat een geregel gaat er aan vooraf! Al weken zijn we bezig met de voorbereidingen, en dat gaat niet zonder slag of stoot zeg maar.. Vaccinaties, het aanvragen van een visum, verzekeringen, paspoorten, vliegtickets, mijn kamertje in Nijmegen leegruimen, verblijfplaatsen regelen en nog veel meer dingen die er bij komen kijken, dat heeft ons de afgelopen weken wel bezig gehouden! Door de drukte heb ik nog niet echt het gevoel dat we volgende week dinsdag (!) al gaan.. Ik denk dat dat besef pas komt als we uit het vliegtuig stappen.

Ik zal even in het kort vertellen wat we eigenlijk gaan doen in Indonesië: We vliegen naar Jakarta, de hoofdstad van Java, daar blijven twee dagen om onze jetlag bij te slapen in een hotelletje, vervolgens gaand we met de trein naar Semarang. Dat is ook een grote stad. We gaan daar drie maanden stage lopen in een lokaal ziekenhuis. We mogen als het goed is op verschillende afdelingen meelopen, zodat we zo veel mogelijk kunnen zien van de zorg en verpleging in Indonesië! We verblijven die drie maanden in een appartementje, wat we zelf via via geregeld hebben. Daarna ga ik, samen met Marijke en Jacqueline, nog drie weken rondreizen/Backpacken. Zoals we nu bedacht hebben reizen we van Lombok naar Bali naar Java.

Komende week afscheid nemen van iedereen, laatste dingetjes regelen en natuurlijk mijn backpack gereed maken! Ik heb er zin in!
Via mijn blog zal ik iedereen die geïnteresseerd is een beetje op de hoogte proberen te houden!

Liefs Willeke

  • 26 Maart 2015 - 18:00

    Paul:

    Ha Willeke. Succes met de voorbereidingen en we lezen ne verslagen wel. Je zult er hoe dan ook veel van opsteken.
    Veel plezier!!

  • 26 Maart 2015 - 19:20

    Hanneke:

    Wij wensen jullie heel veel plezier in Indonesie! Succes

  • 27 Maart 2015 - 21:50

    Katrien:

    Goed gedaan meisjes!! Dat klinkt allemaal wel héél erg spannend!!!
    XXX mijn Wiepje naar Indonesia! !XXX Ben trots op jou! XXX

  • 31 Maart 2015 - 14:58

    Heidi :

    Ook ík ben trots op "ons mèske"!!! :-)
    Heeeel veel suc6 en vooral veel plezier samen.
    XXX

  • 31 Maart 2015 - 19:22

    Miriam:

    Ha meisie, je zit nu in het vliegtuig, wat een reis!! We houden het hier allemaal bij dus maak maar een mooi verslag en vooral een super stage daar!! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Op mijn blog kun je lezen wat ik allemaal meemaak tijdens mijn verblijf in Indonesië! Gedurende drie maanden ga ik stage lopen als verpleegkundige in een ziekenhuis in Semarang, samen met Manouk en Marijke. Daarna ga ik nog drie weken rondtrekken door Indonesië!

Actief sinds 17 Maart 2015
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 3558

Voorgaande reizen:

31 Maart 2015 - 18 Juli 2015

Indonesië

Landen bezocht: